Uitgelicht

Niet schreeuwen maar praten

Met deze slogan ging GroenLinks de verkiezingen in.

De verkiezingen zijn achter de rug, de zetelverdeling is rond, u heeft GroenLinks beloond met een verdubbeling van zetels, van 1 naar 2, kiezers bedankt voor het vertrouwen in ons!

Jeroen Portier heten wij dan ook van harte welkom in onze fractie.

Samen kunnen wij nog beter onze standpunten naar voren brengen.

Nu komt de grote klus om een stabiel bestuur te gaan vormen, dat zal een hele opgave worden met een zeer versnipperde gemeenteraad. Op het moment van schrijven zijn we daar volop mee bezig.

GroenLinks zal deze 4 jaar weer zijn uiterste best doen om hier een constructieve bijdrage aan te leveren, samenwerken is nog steeds ons motto en dat zal zeker ook met zoveel partijen een must zijn.

Ego’s opzij en aan de slag om Vlissingen een mooie, gezonde en stabiele stad te maken.

Els Verhage

Fractievoorzitter GroenLinks

elsgroenlinks@zeelandnet.nl

GroenLinks is een petitie gestart tegen de bezuiniging van meer dan twee miljard euro die het kabinet wil doorvoeren op de zorg die mensen thuis krijgen. Volgens Tweede Kamerlid Linda Voortman dreigen mensen hun thuiszorg te verliezen als deze bezuinigingen doorgaan.

Linda Voortman: “De bezuinigingen die er aan komen zijn enorm en hebben afschuwelijke gevolgen. Mensen die nu nog zelfstandig thuis kunnen wonen dankzij de thuiszorg, dreigen hun zorg te verliezen. Zij worden de dupe van een kabinet dat liever kijkt naar de cijfers op de begroting dan naar de gezondheid van mensen.

De petitie is te tekenen op groenlinks.nl/zorg. GroenLinksers vragen de komende weken mensen in heel Nederland om te tekenen tegen de bezuinigingen. Zij doen dat huis aan huis en op andere drukke plekken. Linda Voortman verzamelt vandaag samen met campaigners van GroenLinks in Rotterdam op straat handtekeningen. Ook in veertig andere steden gaan GroenLinksers vandaag met de petitie de straat op. De petitie zal voor de behandeling van de nieuwe Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) in de Tweede Kamer aangeboden worden aan het kabinet.