COVRA vroeg een vergunning aan om de opslag van hoog radioactief afval uit te breiden en de locatie van een opslaggebouw voor verarmd uranium te wijzigen. Het ministerie van EZ heeft in een ontwerpbeschikking deze aanvraag goedgekeurd. Hierop kon t/m 5 nov. gereageerd worden met een zienswijze. Maar... het ministerie heeft een fout gemaakt - ontdekt door LAKA - nu komt er een nieuwe termijn van 6 weken om zienswijzen in te dienen. Lees>>

Op 13 november komt er een nieuwe aankondiging en start er een nieuwe periode van 6 weken (t/m 24 december) waarin opnieuw zienswijzen kunnen worden ingediend. Lees meer over de fout van het ministerie van Economische Zaken.

Stichting Laka heeft een standaardzienswijze opgesteld die u direct, online, kunt indienen. U kunt de zienswijze natuurlijk zelf ook nog aanpassen. Het ministerie zal in de definitieve beschikking in moeten gaan op de door u aangevoerde argumenten.

Dien uw zienswijze hier direct in:
www.laka.org/nieuws/2014/zienswijze-uitbreiding-kernafval-opslag-bij-covra-3003

U kunt de zienswijze ook downloaden om het uit te printen en op te sturen: